Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
R E G U L A M I N
korzystania z energii i urządzeń elektrycznych na terenie Obrębu „Uroczysko II” Czarna Struga
& 1
Właściciel działki na terenie Obrębu „Uroczysko II” ma prawo wykorzystywać energię i urządzenia elektryczne wyłącznie do celów związanych z uprawą lub utrzymaniem działki.
& 2
Zabrania się wykorzystywać na działce energię do napędu maszyn lub urządzeń na których wykonywane są wyroby nie związane z uprawą lub utrzymaniem działki.
&3
Właściciele działek nie mogą użyczać sobie energii, tj. wyrażać zgody na jej stałe wykorzystywanie poprzez przyłączenie się do instalacji na działce.
& 4
Instalacja elektryczna na działce jak i w domkach lub altanach, jej ewentualne naprawy i przeróbki muszą być wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wynikające z powyższego koszty pokrywa właściciel działki. Nie stosowanie tych zasad spowoduje skutki określone w &8 ust. 1 i 2.
Koszty napraw instalacji i urządzeń elektrycznych na terenie wspólnym, pokrywane są przez Zarząd Wspólnoty.
& 5
Korzystanie z energii elektrycznej na terenie Obrębu jak i działki musi się odbywać zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
Szczególnie zabrania się dotykania urządzeń energetycznych. Należy dbać aby dzieci i osoby postronne w czasie przebywania na terenie Obrębu stosowały się do obowiązujących przepisów w tym zakresie.
& 6
1. Za korzystanie z energii elektrycznej każdy właściciel działki ponosi opłaty wg stawek ogólnie obowiązujących wraz z opłatą stałą, ustaloną przez Walne Zgromadzenie Właścicieli, przeznaczoną na konserwację i obsługę urządzeń elektrycznych znajdujących się na terenie wspólnym.
2. Opłaty za energię rozliczane są w dwóch terminach: wiosennym i jesiennym. Terminy rozliczeń są podawane do wiadomości w tablicy informacyjnej, minimum 14 dni przed rozliczeniem. W tych terminach należy dokonywać zaliczkowych wpłat na poczet opłat w nadchodzącym okresie.
3. Zaliczka winna wynosić minimum 50% opłat za zużycie energii elektrycznej w analogicznym okresie rozliczeniowym.
4. Dla ustalenia zużycia energii na działce, jej właściciel ma obowiązek umożliwić dostęp do licznika:
- każdorazowo na polecenie Zarządu,
- Skarbnikowi lub osobie upoważnionej przez Zarząd, rozliczającej opłaty w terminach ustalonych.
& 7
Ustalone opłaty za zużycie energii muszą być
regulowane w terminie 14 dni od kontroli stanu licznika. Po tym terminie do opłat doliczane są odsetki wg ogólnie przyjętych zasad przez energetykę.
& 8
1. Niedokonanie wpłaty za zużytą energię w terminie 3 miesięcy od kontroli licznika, powoduje wstrzymanie dostawy energii na działkę.
2. Jej ponowne wznowienie następuje po uregulowaniu zaległych opłat wraz z dodatkową opłatą (100 zł). Wysokość dodatkowej opłaty ustala Walne Zgromadzenie.
3. Uniemożliwienie dostępu do kontroli licznika spowoduje skutek jak w &8 ust.1 i 2.
& 9
Okresowe wstrzymanie dostaw energii może mieć miejsce również na pisemny wniosek użytkownika.
&10
Wszelkie samowolne wyłączanie dostaw energii na działkę poprzez próby dostawania się do szafek rozdzielczych w alejkach, niszczenie urządzeń energetycznych poza działką lub niezachowanie zasad określonych w &2 i &4 niniejszego regulaminu powoduje skutki określone w &8 ust. 1.
& 11
Sprawy nie ujęte w niniejszym Regulaminie, lub sporne, są rozstrzygane przez Zarząd Wspólnoty. Decyzje w tym względzie może zmienić jedynie Walne Zgromadzenie Właścicieli. Decyzje Walnego Zgromadzenia są ostateczne i mogą być jedynie zaskarżone do właściwego sądu, jeżeli są niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Uchwaliło
dnia 26.06.2016 r.
Walne Zgromadzenie Wspólnoty Właścicieli Działek „Uroczysko II”
Offline
Strony: 1